Jalan untuk menjadi Kekasih Allah

Duhai Saudara ku..

Cukuplah di akhir zaman untuk naik darjat diri disisi الله dengan perbanyakkan SELAWAT, ADAB DAN CINTA yakni Ibadah Sosial dengan khidmat pada masyarakat dalam posisi masing-masing khususnya membantu mereka yang memerlukan pertolongan.

Untuk ambil jalan mujahadah, zikir, ibadah dan khalwah seperti para umat yang terdahulu tiada akan mampu majoriti umat akhir zaman ini. Jalan untuk menjadi para Kekasih Allah adalah sebanyak nafas hambanya, jangan terikat dengan satu jalan dan bentuk, jangan persempitkan rahmat الله yang luas, jika ada jalan yang mudah dibukakan, maka ambil jalan tersebut dengan penuh syukur.

Sesungguhnya diri ku berijtihad memilih jalan tasawwuf dan fekah yang ringan dan mudah untuk diamalkan masyarakat akhir zaman khusus orang awam dan anak jalanan. Apa jua jalan kepayahan dari sudut amal dan perbahasan ilmu, akan ku mudahkan agar tiada alasan untuk seorang itu mengatakan sukar untuk ikuti jalan para sufi yang penuh cinta dan hikmah.

Perbezaan pendapat kalangan ulama fiqh adalah rahmat dimana satu permasalahan hukum ada puluhan pendapat yang diberikan agar menjadi kemudahan untuk diamalkan mengikut kesesuaian individu, tempat, zaman, masa dan suasana. Justeru itu cintai pengajian keluasan fekah dari para ahli ilmu fiqh kalangan Ahlu Sunnah wal Jamaah hingga memahami dalil dan hujah serta khilaf para ulama dalam sesuatu hukum, ianya penting agar kita tidak jumud dan keras dalam hukum, amal, pergaulan dan dakwah.

Aku memilih untuk melahirkan sufi kemasyarakatan, berpakaian sama dengan masyarakat, menjadikan khidmat pada masyarakat sebagai ZIKIR, membantu faqir miskin, ibu tunggal, mereka yang dizalimi dan mereka yang menderita sebagai ISTIGHFAR dan pintu-pintu menggapai KECINTAAN ALLAH dan RASUL.

Berjuang menjaga Watan agar Islam berdaulat, Bangsa kuat dan mulia, rakyat hidup damai dan harmoni dan Negara mencapai kemajuan dihormati dunia adalah sebagai JIHAD.

Semoga diri ku diampuni الله dalam perjuangan ini demi membawa Kekuatan pada Agama, Bangsa dan Negara.

Wallahu alam.

Walid Ibrahim al Malik
11 Ramadhan
13.4.2022

Dapatkan mug I Love Rasulullah, hanya RM25!

Cinta wajib menyatu , Cinta juga ada sempadan , apa yang dicintai Allah dan Rasul maka kita cintai, apa yang dibenci Allah dan Rasul kita membencinya.

I Love Rasulullah 1 [Small]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *